FAQ - Vanliga frågor

Mitt gods är fraktskadat vad gör jag?

Vid fraktskadat gods ska synlig fraktskada alltid anmälas direkt till chauffören vid mottagandet, oavsett vilken transportör som används. Anmälan ska även ske till den speditör som använts. Vid ej synlig skada, så kallad "uppackningsskada" ska anmälan alltid ske till den speditör som använts. Anmälan kan göras inom 7 dagar efter att godset ankommit. Emballage och fraktdokument måste sparas tills speditören aviserar att det ej behövs längre eller att ärendet är avslutat. Vi önskar ett foto på skadan samt en kopia på anmälan alternativt ett ärendenummer om vi ska hjälpa till att ställa krav mot speditören.
Kundsupport

Kontakta vår kundsupport så hjälper vi dig!  - Vår växel är öppen vardagar 08.00-17.00 med lunchstängt mellan 12:00-13:00

phone 075-24 24 450

Skicka e-post Skicka e-post