Affärs- och leveransvillkor

LEVERANSVILLKOR

Leveranser sker normalt enligt Incoterms 2010, EXW - Fritt vårt lager. För bästa tillgänglighet använder vi oss normalt av Posten Företagspaket eller Posten Pall Ett. Fraktdebitering sker enligt gällande prislista. Vid andra försändelsesätt debiteras extra kostnader.

Övriga leveransvillkor gäller enligt NL01.

BETALNINGSVILLKOR

Normal kreditprövning sker för nya kunder. I övrigt gäller 30 dagars betalningstid efter fakturadatum.
Dröjsmålsränta debiteras enligt räntelagen.

 

RETURHANTERING

För att säkerställa en snabb hantering av returer och reklamationer behöver ni kontakta oss för att få ett returnummer innan ni returnerar varor.

  • Använda pumpar ska vara väl rengjorda vid retur
  • Hälsovådliga medier får ej förekomma
  • Ange alltid vilket media som använts i pumpen
Vid returer av beställd vara där varan är felfri görs en bedömning av våra kostnader för kontroll och provning etc. Baserat på denna bedömning görs sedan ett returavdrag, normalt minst 30% av varans inköpsvärde.  Returer understigande 250 Kr eller där originalförpackningen saknas godkännes ej. Retur av kundspecifik vara godkännes ej.

Vid retur baserat på reklamation levereras antingen reparerad vara eller ersättningsvara. Vid retur baserat felleverans, etc. levereras ersättningsvara om ej annat överenskommits.

Vi finns tillgängliga för dig på telefon vardagar mellan 08.00 och 17.00. Har du missat vår telefontid? Ingen fara! Skicka oss ett mejl eller fyll i vårt kontaktformulär
så hör vi av oss så snart vi är på plats igen.


Telefonväxel 
+4675 242 44 50 
E-post [email protected]

 


Divider
Kundsupport

Kontakta vår kundsupport så hjälper vi dig!  - Vår växel är öppen vardagar 08.00-17.00 med lunchstängt mellan 12:00-13:00

phone 075-24 24 450

Skicka e-post Skicka e-post